Mr Jazzman's Music For You!

Inspiration for new music in all areas, Jazz, Blues, Funk, Soul, Rock, Hip Hop, Roots Raggae etc . . .

411vm – Theme

411vm video magazine

Yees här kommer den äntligen, den mystiska lilla låten som jag så länge tänkt lägga ut men tyvärr aldrig kommit mig för. Detta är förmodligen alla skateboardåkares P-salm nummer 1! Till er som inte riktigt vet vad jag yrar om så kan jag säga att denna låt har agerat intro till ett klassiskt videomagazin i över ett decennium.

Vem eller vilka som framför låten har för mig varit en gåta i alla år, och är det även fortfarande. Men här är den i alla fall, lika jazzig och intensiv som när jag hörde den första gången 1995. Även om det är en cool låt så måste jag säga att nu när jag lyssnat på den ett tiotal gånger så känns den enormt tjatig och påfrestande, det kanske finns ett 7o tal filmer och många av dem har tittats på mer än en gång. Men vad gjör de, detta är ett levande konststycke skateboardhistoria. Håll tillgodo!

 

 

 

Ni som vet mer om denna låt vänligen skriv!

Lämna en kommentar

Information

Detta inlägg publicerades på 15 maj, 2014 av i Allmänt, Film Musik, Jazz, Musik och märktes , .
Follow Mr Jazzman's Music For You! on WordPress.com