Mr Jazzman's Music For You!

Inspiration for new music in all areas, Jazz, Blues, Funk, Soul, Rock, Hip Hop, Roots Raggae etc . . .

Grayboy – Parkside Bounce, 90s

grayboy music artist

Här tänkte jag tipsa om en liten ”aperitif”, en låt som lite lagom kryddar till  vardagen med sitt lugna mjuka ”Funky beat”. Jag sprang på den när jag i dagarna gluttade igenom några gamla skateboard filmer från 90-talet. Som alla lite äldre skateboardåkare vet så finns en hel skattkammare gömd med bra musik  bakom alla dessa vhs-band, det myllrar av gamla  sköna toner som man tyvärr glömt bort med åren. Den här låten ”Parkside Bounce” av ”Mr Grayboy” hittade jag i filmen ”411 video magazine nr 16”, från 1996. Hela filmen var fullproppad med många sköna underground låtar, tids nog så kommer jag att lägga upp mer av detta. Men till att börja med så lägger jag upp denna mjuka Funky-ton med ”Grayboy”, musik som gjord för att  dansa tillsammans med en bräda.

Enjoy!

Kommentera

Information

This entry was posted on 4 maj, 2014 by in Allmänt, Funk, Jazz, Musik, Soul and tagged , , .
Follow Mr Jazzman's Music For You! on WordPress.com
