Mr Jazzman's Music For You!

Inspiration for new music in all areas, Jazz, Blues, Funk, Soul, Rock, Hip Hop, Roots Raggae etc . . .

Magi 1995 (Oil painting)

Konst oil painting, sundsvall sweden, art, konst.

Det är en oljemålning, knappt större än ett A3 papper. Motivet är ett självporträtt av konstnären själv, mycket detaljrik. Målad någon gång i mitten på 90-talet.

Tavlan hade under många år stått och samlat damm hemma hos personen som gjort den. Jag brukade ofta när jag var på besök studera den och ibland fråga om den var tillsalu, svaren blev alltid tvekande. Men en dag var den iaf i mina händer men utan signatur, jag visste dock redan att tavlan för evigt skulle förbli ofullständig. Det var ändå en lyckans dag och den har med tiden blivit en smått magisk ägodel.

I denna tavla finns där något lite utöver det vanliga, eftersom den har ett utryck som ibland kan beskriva det mesta inom känslor. Den hänger numera och vakar i mitt vardagsrum, ibland när det behövs så skrämmer den iväg negativ energi och håller även ett vakande öga på mig. Vilket jag behöver.

Kommentera

Information

This entry was posted on 12 januari, 2014 by in Allmänt, Blandade Artiklar & Foton and tagged .
Follow Mr Jazzman's Music For You! on WordPress.com
