Mr Jazzman's Music For You!

Inspiration for new music in all areas, Jazz, Blues, Funk, Soul, Rock, Hip Hop, Roots Raggae etc . . .

Jazz Trio 2012 (Oil Painting)

Jazz trio, oil painting, Thomas Ojala

I år firar denna tavla ett års jubileum hemma på min vägg, det firar jag med att lägga ut en liten bild på detta alster för allmän beskådning. Tavlan heter ”Jazz Trio” och har målats av en nära vän till mig. Jag fick den genom ett litet byte mot en annan tavla jag målat med liknande motiv. När jag första gången fick tavlan i mina händer var jag lite fundersam, den kändes lite suspekt. Men ganska snart så började jag att värdesätta den alltmer. Precis som riktigt bra musik behöver spelas några gånger för att alla detaljer ska falla på plats, på liknande sätt behövde denna tavla smälta sig in på näthinnan. Jag diggar verkligen hur palettkniven på ett lekfullt sätt har skurit igenom de mossgröna färgtonerna. Och på detta sätt väckt dessa spelmän till liv. Tråkigt nog lyckas inte kameran fånga upp alla färgtoner på bilden, men men så blir det nästan alltid när man tar bilder på tavlor.

Tyvärr så måste jag skämmas lite eftersom jag inte tagit mig tiden att spänna upp denna duk och gett den en värdig inramning. Men det kommer…

Kommentera

Information

This entry was posted on 11 januari, 2014 by in Allmänt, Blandade Artiklar & Foton and tagged .
Follow Mr Jazzman's Music For You! on WordPress.com
