Mr Jazzman's Music For You!

Inspiration for new music in all areas, Jazz, Blues, Funk, Soul, Rock, Hip Hop, Roots Raggae etc . . .

Joe Bataan – Mujer Mia 1973

Joe Bataan afro soul salsa music

I ett tidigare inlägg skrev jag lite om, Latin och Soulmusikern Joe Bataan och låten ”Aftershower Funk” en riktigt skön och slängig instrumental låt. I den här låten ”Mujer Mia” från skivan ”Salsoul” 1973 som jag länkar nedan är till skillnad från Aftershower funk en väldigt lugn låt. Texten är på spanska istället för engelska som han annars vanligtvis sjunger på. Vad jag förstår så betyder ”Mujer Mia” någonting i stil med, min fru / min kvinna. Även om jag själv inte förstår texten så diggar jag den skarpt, hans röst tillsammans med den lugna lite släpiga elgitarren bildar en skön sammansmältning.

Joe Bataan kommer från East Harlem ”Spanish Harlem” New York och lirar mestadels Latin/Soul. Efter att ha levt ett stökigt liv i sin ungdom och efter frigivning från en bilstöld 1965 vände han sin uppmärksamhet istället mot musiken .

Lyssna och njut av ”Mujer Mia” 1973

Kommentera

Information

This entry was posted on 25 december, 2013 by in Allmänt, Musik, Soul and tagged , .
Follow Mr Jazzman's Music For You! on WordPress.com
