Mr Jazzman's Music For You!

Inspiration for new music in all areas, Jazz, Blues, Funk, Soul, Rock, Hip Hop, Roots Raggae etc . . .

Inköp av Marantz 2245

Marantz 2245

Det här är en Marantz 2245 receiver som jag precis fått hem från Tyskland helt i ”Mint Condition” har nyss kopplatt in den och den låter helt sagolikt. Tonerna är varma och mjuka med bra dynamik så alla instrument får komma till tals.  Till en början sprakade det i ena högtalaren, jag fick genast hjärtklappning men det visade sig till min stora lättnad enbart vara en felkopplad högtalare. Nu sitter allt som det ska och jag invigde för en stund sedan med att spela en Bo Hansson platta. Helt underbart det känns som om orglarna seglar ut genom högtalarna.Vikten ligger på hela 14,5 kg och det säger iaf lite om konstruktion och val av komponenter. När jag testade radiodelen så insåg jag hur mycket tid de måste lagt enbart på radiomotagaren då den låter så bra, men det är klart radio sänds allt mer via nätet nuförtiden. Jag hittade även nypriset från tillverkningsåret 1972,  2800kr (omräknat i dagens penningvärde 16.500 kr). Produktions åren var 1971-76. NU ska grannen få igen för förra helgens fest!!

Marantz2245

”Rattarna och spakarna sitter lika stabilt som instrumentpanelen i en grävmaskin”

Harman Kardon 430

Nu får Harman Kardon 430 vila lite tills jag hittar en plats.

Kommentera

Information

This entry was posted on 28 november, 2013 by in Allmänt, Blandade Artiklar & Foton and tagged .
Follow Mr Jazzman's Music For You! on WordPress.com
