Mr Jazzman's Music For You!

Inspiration for new music in all areas, Jazz, Blues, Funk, Soul, Rock, Hip Hop, Roots Raggae etc . . .

Pugh Rogefeldt – Här kommer natten 1969

Pugh Rogefeldt är en artist som jag ärvt både av min mor och far och lyssnat flitigt på sedan tidig barndom. Favorit låtarna var, Små lätta moln, Jag är en liten pojk samt bolla och rulla. Jag tycker musiken han spelar är lättsam och lekfull, men det finns också en skön rymd i hans texter. Det var ett tag sedan jag lyssnade på honom men när jag satte mig ner igår och slog på andra spåret på på hans debutalbum, låten ”Här kommer natten” 1969. Så insåg jag igen  vilken bra artist detta är, låten är ganska tung för att vara en Pugh låt nästan lite ”Proggig” med härlig dist på gitarren. Och med, Janne ”Loffe” Carlsson på trummorna.

157-1 1109833

”Enjoy Här kommer natten”

Kommentera

Information

This entry was posted on 27 november, 2013 by in Allmänt, Musik, Rock, Progg and tagged , .
Follow Mr Jazzman's Music For You! on WordPress.com
