Mr Jazzman's Music For You!

Inspiration for new music in all areas, Jazz, Blues, Funk, Soul, Rock, Hip Hop, Roots Raggae etc . . .

Gil Scott-Heron Now And Then (bok)

 

När jag var i London senast så passade jag på att köpa lite böcker, detta är en av dom Gil Scott-Herons ”Now And Then”. Den innehåller  poesi/dikter från tidigt 1970 tal och framåt, jag har inte läst så mycket ur den än. Men det lilla jag läst är mycket trevlig läsning som får en att tänka till lite, och det är ju alltid trevligt. Detta är en bok man kan småtitta i lite då och då och man blir aldrig less (iaf inte jag). Många personer känner nog redan till den här artisten/poeten sedan tidigare, men om man inte lyssnat på honom så kan jag rekommendera honom. Hans mest kända låtar är, The Revolution Will Not Be Televised, The Bottle, Lady Day And John Coltrane m.fl. Boken finns också på Akademibokhandeln.

Jag öppnade boken och slog upp första bästa sida.

Kommentera

Information

This entry was posted on 26 november, 2013 by in Allmänt, Litteratur and tagged , , .
Follow Mr Jazzman's Music For You! on WordPress.com
